Köpvillkor

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@jagerdesign.se

Leverans och frakt

Dina varor skickas normalt inom 4-7 dagar.

Om en vara är slut eller om leveranstiden av någon anledning beräknas bli betydligt längre än normalt, kontaktar vi dig. Varorna skickas med posten som brev eller paket.

  • Fri frakt inom Sverige när du handlar för mer än 100 kr.
  • För köp under 100 kr kostar frakten 19 kr.
  • När du köper silversmycken så kan du välja fri frakt eller att vi skickar som spårbart rekommenderat brev (REK)

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Personuppgifter

I samband med ditt köp sparar vi personuppgifter som namn, adress m.m. Läs mer om vilka uppgifter vi sparar och varför här.


Bytesrätt – 14 dagars öppet köp

Enligt distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att du skall kunna nyttja din ångerrätt måste du returnera varan i oskadat skick, i originalforpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det du som står för returkostnaden.

Du kan inom 14 dagar efter att du har fått din beställning ångra köpet förutsatt att varan är oanvänd. Du ansvarar själv för varan vid returen till oss och står för returportot.

Undantag för öppet köp: för ett fåtal produkter gäller inte öppet köp, exempelvis smycken som på något sätt har specialdesignats på beställning av dig.

Reklamation

Enligt konsumentköplagen har du reklamationsrätt i 24 månader på alla varor. Reklamationsrätten innebär att du som kund kan klaga på fel och brister på produkten om har uppstått inom 24 månader efter köpet. Det är dock en förutsättning att dessa brister inte har uppstått som följd av misskötsel, förslitningar, felaktig användning av produkten eller annat skadeframkallande beteende.

Du skall reklamera inom rimlig tid efter att du har konstaterat bristen, 2 månader betraktas alltid som rimlig tid.

Vi återbetalar rimliga fraktkostnader i samband med returnering av varan, om din reklamation anses vara berättigad. Du som kund har rätt att få en ny vara skickad som ersättning för den reklamationen gäller. Detta förutsätter dock att reklamationen är berättigad.

Skicka tillbaka din vara till oss tillsammans med ev. originalförpackning och kvitto, blir reklamationen ej godkänd skickar vi tillbaka produkten i samma skick till dig, blir reklamationen godkänd kontaktar vi dig om utbyte av produkt eller återbetalning.

Observera att du inte kan reklamera smycken pga. att de nöts eller oxiderar, vilket är en fullt naturlig åldringsprocess för smycken. Om du följer skötselråden här på sidan håller sig dina smycken längre.

Övrigt

De smycken och accessoarer som är handgjorda kan skilja sig åt något vad gäller färg och form från bilden i butiken. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.